– Z zakresu biologii-anatomia i fizjologia rozmnażania się ludzi, płodność, zapobieganie ciąży i bezpłodność, elementy genetyki i eugeniki.
– Wzrost i rozwój człowieka – fizyczny, psychiczny.
– Z zakresu zagadnień społecznych – stosunki wewnątrzmałżeńskie i wewnątrzrodzinne aspekty środowiskowe (ekologiczne) planowanie rodziny a rozwój narodowy.
Formowanie właściwych stosunków międzyludzkich i ułatwianie odpowiedzialnego wyboru:
– Zachowania seksualne – aspekty uczuciowe, kodeksy zachowania, wybór partnera i więzi łączące partnerów, społeczno-seksualne role mężczyzny i kobiety.
– Planowanie rodziny – aspekty zdrowotne, ekonomiczne, wielkość rodziny, organizacja przestrzeni życia rodzinnego, osobowe i społeczne wartości uwikłane w problem antykoncepcji.
Łatwo się przekonać, że w trakcie konkretnej realizacji poszczególnych problemów mogą być udzielane nader różne odpowiedzi i zajmowane nader rozmaite stanowiska. Przy czym ujmując w tym zaleceniu (Recommandation) tylko problemy uzgodnione na forum międzynarodowym
IPPF unika spraw spornych i wątpliwych, jak też nie sugeruje typu odpowiedzi, jaka ma być udzielona w zakresie poszczególnych kwestii. Na podstawie wyników własnych badań, referowanych w książce U podstaw wychowania seksualnego (Kozakiewicz, 1969), opartych na analizie 361 pytań stawianych przez młodzież i analizie treści 584 listów, jak też w wyniku dalszej analizy treści 1200 listów młodzieży (1970) mogą wysnuć hardziej szczegółowy rejestr problemów wyraźnie związanych z potrzebami polskiej młodzieży.
Leave a reply